Ze względu na przetaczające się przez Polskę burze i nawałnice rośnie ilość poszkodowanych klientów, a zniszczenia są w wielu przypadkach bardzo duże.
Dlatego poniżej prezentujemy kilka wskazówek jak należy postępować w razie szkody majątkowej:
- W pierwszej kolejności zadbaj o bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz domowników i powiadom odpowiednie służby jeśli zachodzi taka potrzeba.
- Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki naprawcze, zrób zdjęcia uszkodzonego mienia - pomoże to w późniejszej likwidacji szkody.
- Zapobiegaj powiększaniu się rozmiaru szkody - osusz rzeczy, zabezpiecz uszkodzony dach, okna.
- Z zabezpieczeniem mienia nie czekaj na przyjazd rzeczoznawcy.
- Wstępnie rozpoznaj rozmiary szkód, zrób spis uszkodzonych elementów, oszacuj ich wartość.
- Zgłoś szkodę u swojego ubezpieczyciela dzwoniąc na infolinię podaną na polisie lub wysyłając zgłoszenie przez stronę internetową ubezpieczyciela.
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości/pytania skontaktuj się ze swoim agentem.
Do zgłoszenia szkody potrzebne będą następujące informacje:
- numer polisy
- imię, nazwisko, PESEL oraz kontakt do ubezpieczonego
- miejsce i data powstania szkody
- przyczyna szkody
- informacje o rozmiarach i rodzaju szkód
- ewentualnie szacunkowa wartość szkody
Podczas likwidacji szkody, przydatny jest kosztorys wykonany przez firmę, której chcemy powierzyć prace remontowe. Wysłanie takiego profesjonalnego i szczegółowego kosztorysu przyśpieszy wypłatę należnego odszkodowania.
Szkody o małej wartości coraz częściej likwidowane są telefonicznie na podstawie przekazanych przez ubezpieczonego informacji, bez konieczności wizyty rzeczoznawcy.