Ze względu na przetaczające się przez Polskę burze i nawałnice rośnie ilość poszkodowanych klientów, a zniszczenia są w wielu przypadkach bardzo duże.

Dlatego poniżej prezentujemy kilka wskazówek jak należy postępować w razie szkody majątkowej:

  • W pierwszej kolejności zadbaj o bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz domowników i powiadom odpowiednie służby jeśli zachodzi taka potrzeba.
  • Zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki naprawcze, zrób zdjęcia uszkodzonego mienia - pomoże to w późniejszej likwidacji szkody.
  • Zapobiegaj powiększaniu się rozmiaru szkody - osusz rzeczy, zabezpiecz uszkodzony dach, okna.
  • Z zabezpieczeniem mienia nie czekaj na przyjazd rzeczoznawcy.
  • Wstępnie rozpoznaj rozmiary szkód, zrób spis uszkodzonych elementów, oszacuj ich wartość.
  • Zgłoś szkodę u swojego ubezpieczyciela dzwoniąc na infolinię podaną na polisie lub wysyłając zgłoszenie przez stronę internetową ubezpieczyciela.
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości/pytania skontaktuj się ze swoim agentem.

Do zgłoszenia szkody potrzebne będą następujące informacje:

  • numer polisy
  • imię, nazwisko, PESEL oraz kontakt do ubezpieczonego
  • miejsce i data  powstania szkody
  • przyczyna szkody
  • informacje o rozmiarach i rodzaju szkód
  • ewentualnie szacunkowa wartość szkody

Podczas likwidacji szkody, przydatny jest kosztorys wykonany przez firmę, której chcemy powierzyć prace remontowe. Wysłanie takiego profesjonalnego i szczegółowego kosztorysu przyśpieszy wypłatę należnego odszkodowania.

Szkody o małej wartości coraz częściej likwidowane są telefonicznie na podstawie przekazanych przez ubezpieczonego informacji, bez konieczności wizyty rzeczoznawcy.